egeszsegvonal logonnk logo szurkearnyalatos

1812 gomb

eeszt gomb

eeszt gomb

A B2-vitamin vagy riboflavin egy vízben oldódó vitamin – nemcsak élelmiszerekkel vihető be a szervezetbe, kis mennyiségben az egészséges bélflóra baktériumai is előállítják. A vitamin a sejtek működésén kívül a zsírok, gyógyszerek és szteroidok lebontásában is fontos szereppel bír.

 

A B-vitaminok egy létfontosságú, vízben oldódó vitaminokból álló csoport, amelynek tagjai különböző szerepet játszanak a szervezetben. Összességében az idegrendszer egészségéért, a bevitt táplálékból való energianyerésért, a bőr és a látás egészségéért, valamint a vörösvértestek képződéséért felelősek.

 

A B-vitamin-család tagjai:

 

B1-vitamin (tiamin),

B2-vitamin (riboflavin),

B3-vitamin (niacin),

B5-vitamin (pantoténsav),

B6-vitamin (piridoxin),

B7-vitamin (biotin),

B9-vitamin (folsav),

B12-vitamin (kobalamin).

 

Pótlásuk gyakran komplex B-vitamin-készítménnyel történik.

 

B2-vitamin szerepe

A B2-vitamin jelenléte elengedhetetlen egy sor enzim működéséhez, amelyek a szervezet számos folyamatában részt vesznek. Szükség van B2-vitaminra a zsírok, szénhidrátok és fehérjék emésztéséhez, valamint a szervezet oxigénfelhasználásához.

 

Az idegek gyulladása és az oxidatív stressz – ezáltal a sejtöregedés és bizonyos degeneratív betegségek – ellen is hat, és más B-vitaminokkal együtt csökkenti egyes daganatos betegségek, szívproblémák, a magas vérnyomás, valamint a csontritkulás kockázatát. Támogatja az immunrendszer működését.

 

B2-vitamin hiányának, túladagolásának tünetei

Vízben oldódó vitaminként a többlet B2 a vizelettel kiürül. Esetenként – ha a felesleg étrendkiegészítőből jutott be a szervezetbe – a vizeletet citromsárgára színezi. Hiánya normál táplálkozás mellett ritka, de egyes állapotok megnövelik a szükségletet.

 

Ezek lehetnek:

 

 

Hiányának kockázati tényezője az állati eredetű élelmiszerek és tejtermékek kerülése, különösen várandósság alatt. Ezért a részben vagy teljes mértékben növényalapú étrend (vegetarianizmus és vegánizmus) mellett fontos a B-vitaminok pótlásáról gondoskodni.

 

Hiányának tünetei lehetnek:

 

 

B2-vitamin napi ajánlott beviteli szintje

Felnőttek számára az ajánlott napi B2-vitamin-beviteli referenciaérték: 1,4 milligramm (mg).

 

Az alábbi állapotokban szükség lehet vitaminpótlásra:

 

 

A várandósok és a szoptatós anyák szükséglete megnő: 1,8 és 2,1 mg-ra.

 

B2-vitamin főleg állati eredetű élelmiszerekben található, fontos forrásai a tejtermékek:

 

  • tej, sajt, joghurt stb.;
  • tojás;
  • húsfélék, borjúmáj, hal;
  • belsőségek;
  • mandula, spenót, sötétzöld leveles zöldségek.

 

B-vitamin-komplex étrendkiegészítők

Bár normál táplálkozás mellett a B-vitamin-hiány ritka, egyes állapotok és betegségek esetén megnövekedhet a hiány kockázata. Ilyenkor étrendkiegészítőkkel pótolhatók a vitaminok. Egyszerre több B-vitamint tartalmazó, B-vitamin-komplex formában is elérhetők, ezek azonban nem mindig tartalmazzák valamennyi B-vitamint.

KULCSSZAVAK
vitamin  |   vitaminhiány  |   B-vitaminok  |   B-vitamin-komplex  |   B2-vitamin  |   riboflavin  |   táplálékkiegészítő  |   idegrendszer  |   energia-háztartás  |   immunrendszer  |   vegetarianizmus  |   vegánizmus  |   növényalapú étrend
1812 nagy gomb

KOLLÉGÁINK SEGÍTENEK

Hívja az EGÉSZSÉGVONALAT!

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNERÜNK

bm

 

sz2020 also infoblokk

Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
További információk
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít