Időpontfoglalás az EgészségAblakon és az Egészségvonalon

A különböző orvosi ellátásokhoz és szakrendelői vizsgálatokhoz szükséges időpontfoglalási rendszer elérhető online, illetve telefonon az EgészségAblak és az Egészségvonal felületein keresztül. Bizonyos egészségügyi szakellátások beutaló kötelesek, míg mások beutaló nélkül is elérhetők.

A beutalóhoz kötött és a beutaló nélkül igénybe vehető szolgáltatásokról az alábbi cikkben olvashat részletesebben: Beutalási rend.

Magyarországon az egészségügyi ellátás különböző szintekre tagolódik, melynek első állomása általában az egészségügyi alapellátás. Az alapellátás a betegségek megelőzését és korai felismerését szolgálja, célja az egészségfejlesztés, szükség esetén a gyógykezelés, gondozás és rehabilitáció, továbbá a szakorvoshoz történő irányítás. Az alapellátás jellemzően a beteg lakóhelyéhez közel, beutaló nélkül vehető igénybe.

Az alapellátás tevékenységi köre:

Az egészségügyi ellátás második szintjén a járó- és fekvőbeteg-szakellátás helyezkedik el. A szakellátást – bizonyos jogszabályban foglalt kivételektől eltekintve – háziorvosi beutalóval veheti igénybe minden társadalombiztosítással rendelkező (biztosított) beteg.

A beutaló számos fontos információt tartalmaz, amelyek szükségesek a magasabb szintű ellátórendszer igénybevételéhez. A beutaló a kiállítástól számított 90 napig használható fel.

Időpontfoglalás az EgészségAblak alkalmazáson keresztül

Az EgészségAblak alkalmazáson keresztül időpontot foglalni a következő lépések megtételével lehet.

Időpontfoglalás lépései az EgészségAblakban:

  1. Nyissa meg az alkalmazást:
    • lépjen be az EgészségAblak alkalmazásba.
  2. Bejelentkezés:
    • kattintson a „Bejelentkezés” gombra;
    • használja a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) rendszerét (pl. Ügyfélkapu, eSzemélyi, MobilToken) a bejelentkezéshez.
  3. Szolgáltatás kiválasztása:
    • a belépés után válassza ki a bal oldali menüből az „Időpontfoglalás” vagy „Egészségügyi szolgáltatások” menüpontot;
    • válassza ki, milyen típusú vizsgálatra vagy ellátásra szeretne időpontot foglalni (pl. vérvétel, szűrés, háziorvosi rendelés, szakrendelés).
  4. Helyszín és időpont választása:
    • adja meg a kívánt települést vagy egészségügyi intézményt;
    • a rendszer megmutatja a szabad időpontokat – válassza ki a megfelelőt.
  5. Időpont lefoglalása:
    • erősítse meg a foglalást;
    • a rendszer visszaigazolást küldhet e-mailben, vagy megjeleníti az adatokat az EgészségAblak felületén.
  6. Foglalás ellenőrzése:
    • a „Foglalásaim” vagy „Időpontjaim” menüpontban visszanézheti a lefoglalt időpontokat, esetleg törölheti vagy módosíthatja őket.

Időpontfoglalás az Egészségvonalon keresztül telefonon

Az Egészségvonalon időpontot foglalni telefonon a következő lépések megtételével lehet.

Időpontfoglalás az Egészségvonalon:

  1. Hívja fel a 1812-es számot(normál díjas telefonszám, a hét minden napján 6-22 óráig elérhető).
  2. Mondja el, mire van szüksége:
    • tájékoztassa az ügyintézőt, hogy időpontot szeretne foglalni;
    • adja meg, hogy milyen szakrendelésrevagy szűrővizsgálatravan szüksége (pl. bőrgyógyászat, kardiológia, mammográfia stb.).
  3. Azonosítás:
    • szüksége lehet a TAJ-számáraés néhány személyes adatra az azonosításhoz.
  4. Időpont keresése:
    • az ügyintéző megnézi a rendszerben, hogy hol és mikorvan elérhető időpont az adott ellátásra;
    • figyelembe veszi a lakóhelyéhez közeli intézményeket is, de kérhet más helyszínt is.
  5. Időpontfoglalás megerősítése:
    • ha megfelel az ajánlott időpont, az ügyintéző lefoglalja;
    • elmondja az ellátás helyét, idejét és hogy milyen dokumentumokat vigyen magával.

Fontos tudnivalók

Nem minden ellátástípusra lehet foglalniidőpontot telefonon, de egyre több rendelés elérhető így.

Egyszerű egészségügyi kérdésekkel is fordulhat az Egészségvonal munkatársaihoz .

Az Egészségvonal munkatársai segíthetnek tájékozódni, ha nem tudja, milyen vizsgálatra lenne szüksége.

Ajánlott tartalom:

EgészségAblak-alkalmazás

Egészség A-Z az EgészségAblakban

Mi az EESZT?

 

Előjegyzés és várólista

  • Beutalási rend

    Magyarországon az egészségügyi ellátás különböző szintekre tagolódik, melynek első állomása általában az egészségügyi alapellátás. Az alapellátás a betegségek megelőzését és korai felismerését szolgálja, célja az egészségfejlesztés, szükség esetén...

    Olvass tovább

  • Előjegyzés és várólista

    Minden egészségügyi ellátórendszer alapfeladata az ellátási igények és a rendelkezésre álló kapacitások térben és időben történő összehangolása, a sorrendiség elvének biztosítása. Hazánkban a várólisták vezetését az egészségügyi szolgáltatók végzik, a...

    Olvass tovább

egeszsegvonal logonngyk logo

Készült az EFOP-1.8.0-VEKOP-17-2017-00001 „Egészségügyi ellátórendszer szakmai módszertani fejlesztése” kiemelt projekt keretében.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
Az oldalt működteti: Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ
Együttműködő partner: Belügyminisztérium

Minden jog fenntartva © 2025

SSL ClassC

sz2020 also infoblokk