egeszsegvonal logonnk logo szurkearnyalatos

1812 gomb

eeszt gomb

eeszt gomb

A meditáció szellemi gyakorlat. Eredeti célja a tudat legbensőbb mélyére jutni, más megfogalmazás szerint közelebb kerülni Istenhez. Mára gyakorlása – vallási vonatkozásai nélkül is – az egész világon elterjedt. Sokan használják a mentális és fizikai egészség megőrzésére.

 

A meditáció a mindennapokban segíthet megbirkózni a stresszhelyzetek okozta szorongással, hozzájárulhat a fájdalomérzet csökkenéséhez, és javíthatja az általános jóllétet. Ezt a módszert alkalmazza a mindfulness (tudatos jelenlét) néven ismert pszichológiai irányzat, amelynek gyakorlása pozitív hatással van mind a mentális, mind a testi állapotra.

 

Meditáció a gyakorlatban

A meditáció egyfajta szellemi-fizikai gyakorlat, amely megtanítja az elmét arra, hogyan maradjon koncentrált és békés a külvilág történéseitől függetlenül. Nem tévesztendő össze a relaxációs technikákkal, de napjainkban elterjedt formájában hasonló ahhoz.

 

A meditáció során az elme tartósan egy bizonyos dologra fókuszál, például a légzésre, a hangokra, testmozgásokra, érzésekre vagy egy mantrára.

 

A meditáció hatásai

A meditációnak számos előnyös hatása van a fizikai és a mentális egészségre. Kóros állapotok tüneteinek kezeléséhez járulhat hozzá, például:

 

 

Jótékony hatással lehet a mentális egészségre is:

 

  • csökkentheti a stresszt,
  • növelheti az önbizalmat,
  • segíthet az adott pillanatra összpontosítani, kizárva ezzel a múlt eseményeihez kötődő, önmarcangoló gondolatokat és a jövővel kapcsolatos aggodalmakat.

 

Meditációs technikák

Többféle meditációs technika ismert, de vannak közös elemeik.

 

  • A meditáláshoz csendes, ingerszegény környezetre van szükség, ahol kisebb eséllyel vonja el külső hatás a figyelmet.
  • Kényelmes testhelyzetet érdemes választani, ellazult állapotban fekve vagy ülve lehet megkezdeni a gyakorlást.
  • A figyelmet egyetlen dologra kell fordítani. A gyakorló koncentrálhat például a légzésre, a körülötte lévő hangokra vagy egy adott tárgyra.

 

A meditáció akkor működik a legjobban, ha rendszeresen végzik, ezért érdemes a gyakorlónak megkeresnie a számára leginkább megfelelő technikát, amit rendszeresen gyakorolva rutinná válhat.

 

Meditáció a mindennapokban

Miután elsajátította a technikát, a meditáció bárhol végezhető, és nem igényel sok időt. Kezdje mindennap 1-2 perccel, majd fokozatosan – hetek vagy akár hónapok alatt – növelje az időt. Az eredményes meditációhoz idő, türelem és gyakorlat szükséges.

 

Ha segítségre van szüksége, próbáljon meg:

 

  • meditációs tanfolyamot végezni,
  • meditációs órákat látogatni,
  • videomegosztó használatával elsajátítani a technikát,
  • mentálhigiénés alkalmazást használni,
  • a mindfulnesst elsajátítani.
KULCSSZAVAK
relaxáció  |   mentális egészség  |   stressz  |   szorongás  |   fókuszálás  |   koncentrálás
1812 nagy gomb

KOLLÉGÁINK SEGÍTENEK

Hívja az EGÉSZSÉGVONALAT!

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNERÜNK

bm

 

sz2020 also infoblokk

Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
További információk
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít