egeszsegvonal logonnk logo szurkearnyalatos

1812 gomb

eeszt gomb

eeszt gomb

Az utóbbi évtizedekben a világon mindenütt emelkedett a lelki problémák és megbetegedések száma. A modern kori társadalmak és a technológia fejlődése korábban nem látott stresszt és igénybevételt jelent az emberek számára. A kezeletlen, állandósuló lelki gondok jelentősen növelik az öngyilkosság kockázatát.

 

A megelőzésre világszerte alakulnak szervezetek, hogy segítséget nyújtsanak azoknak, akik támogatás nélkül képtelenek kilábalni a válsághelyzetből. Ilyen támogató, megelőző szervezetek a lelki elsősegély telefonszolgálatok, amelyek 0–24 órában ingyenesen elérhető szakemberekkel és tanácsadással várják az érintettek hívását.

 

A lelkisegély-szolgálatok alapelvei

A telefonos munka önkéntességen és alkalmasságon alapul. Célja a kritikus helyzetek megelőzése, a bajba jutott ember hozzásegítése problémái megoldásához.

 

A segítségnyújtás során kiemelten fontos szerep jut az alábbiaknak:

 

  • névtelenség, anonimitás – a bizalom megőrzéséért;
  • állandó elérhetőség;
  • problémaérzékenység;
  • beleérző támasznyújtás;
  • az élet – mint érték – képviselete.

 

Lelkisegély-szolgálatok Magyarországon

Magyarországon az első telefonszolgálat 1970-ben alakult. Egy ügyelővel és egy telefonnal kezdte működését – ma már több mint 20 szolgálat működik több száz önkéntes szakember bevonásával. Ezek az ország bármely részéről elérhetők.

 

Lelkisegély-szolgálatot az egyházak is fenntartanak Magyarországon.

 

Elérhetőségek

A Magyarországon elérhető lelkisegély-szolgálatok elérhetőségei:

 

Magyar Lelki Elsősegély Szolgálatok Szövetsége (LESZ): 116-123 (éjjel-nappal hívható, ingyenes)

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. (válaszlevél 72 órán belül)

 

Ifjúságért Mentálhigiénés Szövetség (IMSZ): 137-000 (hétköznapokon 17–21 óra között)

 

Caritas Lelkisegély: 06-80-505-503 (este 6-tól reggel 6-ig, vezetékesről hívható, ingyenes)

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

HIV-vonal HIV-pozitívoknak: 06-70-94-97-666 (vezetékesről vagy mobilról normál tarifával, éjjel-nappal hívható)

 

Kék Vonal (gyermek- és ifjúsági telefonszolgálat): 116-111 (éjjel-nappal, vezetékesről hívható, ingyenes)

 

DélUtán telefonszolgálat: lelki segély időseknek: 06-80-200-866, este 6–9-ig hívható

 

Egyéb információk (jogsegély, pszichológus)

 

Zöldszám anyáknak: +36 80 414 565 (anyasággal, szüléssel kapcsolatban); minden munkanapon 10.00–12.00 és 21.00–23.00 óra között

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

Ifjúsági Lelki Elsősegély: 137-00

Ingyen hívható hétfőtől szombatig 9–21 óra között vezetékes számról és 30-as mobiltelefonról

 

Kapcsolj egyből! anonim chat, iOS- és Android-rendszerre is elérhető alkalmazás: annak, aki nem tud, vagy nem mer telefonon segítséget kérni, megoldást jelenthet ez a chat szolgáltatás. A lelki támogatása mellett az alkalmazás a felhasználó GPS-koordinátái alapján megmutatja, hogy melyek az információkérés helyszínéhez legközelebb eső segítő intézmények, amelyekhez bántalmazottkénz bizalommal fordulhat.

 

Krízishelyzetben bárhol, bármikor

Az öngyilkosság globális jelenség, amely bármelyik életszakaszban, bárhol előfordulhat. Az Európai Pszichiátriai Társaság (EPA) adatai szerint évente világszerte közel 800 ezer ember veszíti életét öngyilkosság következtében – ez 40 másodpercenként 1 embert jelent. Minden felnőttre, aki öngyilkosság miatt halt meg, több mint 20 ember jut, akik öngyilkosságot kísérel meg. A magyarországi mutatók az elmúlt évtizedben javultak, amiben fontos szerepe lehet a lelkisegély-szolgálatoknak is.

 

2020-ban több ezer, kapcsolati erőszak vagy emberkereskedelem miatt indított hívást és több mint 180 ezer lelkisegély-hívást fogadtak a magyar kríziskezelő szolgálatok munkatársai. Az utóbbi években jelentősen megnőtt a 18 év alatti hívók száma is, akik élnek a segélyvonalak adta lehetőségekkel.

 

A szolgálatok a technika fejlődésével ma már nemcsak telefonon, hanem az interneten keresztül, chaten és applikáción is nyújtanak segítséget a hozzájuk fordulóknak.

 

Segítségkérés bántalmazás esetén

Az Országos Kríziskezelő és Információs Telefonszolgálat (OKIT) a nap 24 órájában elérhető a kapcsolati erőszak és a gyermekbántalmazás áldozatai számára, illetve segítséget nyújt prostitúcióval és emberkereskedelemmel kapcsolatos krízishelyzetekben is az ország egész területén, valamint külföldön.

 

Ha bajban van, az OKIT ingyenesen hívható +36-80-20-55-20-as számán, az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen vagy a Kapcsolj egyből! anonim chat-en akár azonnali segítséget is kérhet.

 

Az OKIT szükség esetén az áldozatok elhelyezéséről is gondoskodik.

 

 

Kapcsolódó tartalmak:

 

Családsegítő és gyermekjóléti szolgálat

Kríziskezelés

KULCSSZAVAK
lelki segély  |   krízis  |   stressz  |   krízisintervenció  |   öngyilkosság  |   depresszió  |   bántalmazás  |   abúzus
1812 nagy gomb

KOLLÉGÁINK SEGÍTENEK

Hívja az EGÉSZSÉGVONALAT!

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNERÜNK

bm

 

sz2020 also infoblokk

Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
További információk
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít