A 2019-ben jelentkező COVID-19 járvány miatt egészségügyi információs szolgáltatással bővülő Kormányzati Ügyfélvonal működése rámutatott, hogy a lakosságnak nagy szüksége van egy megbízható, komplex egészségügyi alapellátási és népegészségügyi tényalapú, hiteles tartalommal feltöltött, a nap 24 órájában elérhető információs központra, ahol egészségügyi kérdésekben tájékozódhat.
1812 - Nemzeti Egészségügyi Információs Központ
Ezért hoztuk létre a Nemzeti Egészségügyi Információs Központot, az egészségvonal.gov.hu-t, amely célja, hogy:
- növelje a lakosság egészségügyi ellátásba vetett bizalmát és elégedettségét;
- az egészségügyi ellátó rendszer ismeretének javításával optimálisabbá tegye a betegutakat, ezáltal az ellátórendszer működtetését;
- csökkentse a rendkívül leterhelt sürgősségi ellátást nyújtó szolgáltatók, a háziorvosi ügyeletek, mentőszolgálat és sürgősségi osztályok betegforgalmát;
- mérsékelje a felesleges orvos-beteg találkozások számát, ezáltal a járványok terjedését a fertőzésveszély mérséklésével;
- hitelesen, megbízhatóan tájékoztassa az állampolgárokat és segíti eligazodásukat az ellátórendszerben;
- és közvetlen csatornaként szolgáljon az állampolgárok és a kormányzat, hatóságok, intézmények között.
Az oldalunkon ezen felül megtalálhatóak lesznek:
- az egészséges életmódra, az egészségmegőrzésre vonatkozó célzott leírások;
- közérthető nyelven megfogalmazott betegségleírások;
- az összes publikus gyógyszer leírása;
- valamint valamennyi egészségügyi szolgáltatásra, ellátásra vonatkozó leírás, és az azok igénybevételéhez kapcsolódó információk.