egeszsegvonal logonnk logo szurkearnyalatos

1812 gomb

eeszt gomb

eeszt gomb

A testmozgásnak számos előnye van nemcsak a testi, hanem a mentális egészség szempontjából is. Az idegrendszerben a testmozgás hatására olyan anyagok szabadulnak fel, amelyek javítják a hangulatot, illetve aktivizálják az agynak a memóriáért és tanulásért felelős részeit is. Emiatt fontos szerepet játszhat a demencia vagy Alzheimer-kór megelőzésében, illetve ezen betegségek romlásának a megakadályozásában.

 

A testmozgás mentális egészségügyi előnyei

A testmozgás mentális egészségre kifejtett jótékony hatásai az alábbiak lehetnek:

 

  • Az aktív életmód oldja a szorongást, csökkenti a belső feszültséget, javítja a depresszió tüneteit, mert endorfin hormon (pl. szerotonin) termelődik az agyalapi mirigyben, amely szorongásoldó hatású.
  • Tapasztalatok alapján az aerob testmozgás (pl. aerobik, biciklizés, futás) önmagában végezve vagy rezisztenciatréninggel (pl. súlyokkal vagy rezisztenciaszalaggal végzett gyakorlatok) együtt alkalmazva javítja az alvás minőségét.
  • A fittség javítja az önbizalmat, a társas kapcsolatokat, valamint önbecsülést ad.
  • Több kutatás is leírta már, hogy a testmozgás csökkenti a fájdalmat a különböző krónikus betegségekben szenvedők körében, illetve javítja az érintettek életminőségét.
  • A rendszeres testmozgás javítja a vérkeringést, fokozhatja a rugalmasságot, és a szexuális képességek is javulnak.
  • A rendszeres testedzés növeli a krónikus fáradtság szindrómában és más súlyos betegségekben szenvedők energiaszintjét.
  • A testedzés javítja az agyi működést és a memóriát.

 

Mennyi testmozgásra van szükség?

A felnőttek számára vonatkozó ajánlások:

  • Mindenki számára javasolt a rendszeres testedzés.
  • Heti 150-300 perc közepes erősségű vagy heti 75-150 perc erős intenzitású aktivitás javasolt. Erős intenzitású mozgásnak minősül, ha már nem képes néhány szónál többet egybefüggően elmondani. A kétfajta intenzitás természetesen kombinálható egymással.
  • Hetente minimum kétszer javasolt közepes vagy erősebb intenzitású, minden izomcsoportot átmozgató erősítő edzést végezni.
KULCSSZAVAK
testmozgás  |   mentális egészség  |   idegrendszer  |   szorongás  |   depresszió  |   rezisztenciatréning  |   endorfin
1812 nagy gomb

KOLLÉGÁINK SEGÍTENEK

Hívja az EGÉSZSÉGVONALAT!

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNERÜNK

bm

 

sz2020 also infoblokk

Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
További információk
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít