egeszsegvonal logonnk logo szurkearnyalatos

1812 gomb

eeszt gomb

Hogyan segíthetünk?

Az egészségügyi digitális innováció jelenéről és jövőjéről szólt a 3. Digital Health Summit, melynek a Corinthia Hotel adott otthont november végén. A betegutakat, az utánkövetést és az ellátásszervezést fejlesztő megoldások mellett nagy hangsúlyt kapott az egészségügyi adatok védelme és a mesterséges intelligencia térnyerése is az ágazati fejlesztésekben.

 

A digitális megoldások megállíthatatlanul terjednek az egészségügyben. A korszerű digitális megoldások iránti igény nem csak az ellátók, hanem az állampolgárok részéről is megjelenik. A teljesség igénye nélkül, a konferencián elhangzott előadások alapján:

 

  • egy, a gyógyszerészek körében történt felmérés szerint a szakemberek 95%-a használ napi szinten online forrásokat és eszközöket szakmai célból (Szinapszis Kft.),
  • a betegek több mint fele szívesen használ digitális csatornákat az orvosával való egyeztetésre, harmaduk kifejezetten igényli ezt (Deloitte), valamint
  • egyértelmű igény mutatkozik a páciensek részéről az e-mailes kommunikációra, képek, leletek megosztására, a távkonzultációra és a hiteles egészségügyi információkat tartalmazó honlapokra is (Dr. Győrffy Zsuzsa, Semmelweis Egyetem).

 

Dr. Boér Gábor a digitalizáció igényére válaszul beszámolt az e-egészségügy területén meghozott kormányzati célkitűzésekről: az elavult intézményi informatikai rendszerek korszerűsítése, az ápolási tevékenységek digitális támogatása, az EESZT funkcionális bővítése, illetve a távdiagnosztikai, távleletezési rendszer kiépítése mind megjelentek az egészségügy finanszírozásáért és fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár előadásában.

 

5 éve van velünk az EESZT

Több mint 3200 gyógyszertár, 500 járó- és fekvőbeteg-ellátó, valamint 12 000 magánszolgáltató csatlakozott az elmúlt években az EESZT rendszeréhez, ahol ez idő alatt 2 milliárd egészségügyi adat, 550 millió ellátási esemény és napi 800 000 e-recept keletkezett – számolt be az EESZT-ről számokban Szabó Bálint, az Egészséginformatikai Szolgáltató és Fejlesztő Központ ügyvezető igazgatójaként.

 

Az EESZT fejlesztése folyamatos, a betegutak szervezésében és az utánkövetésben, beteggondozásban nagy áttörések várhatók. A közeljövőben érkezhetnek az integrált telemedicina megoldások és az otthoni egészségügyi okoseszközök (pl. pulzoximéter, vércukorszintmérő, vérnyomásmérő) által generált adatok strukturált megjelenítése is.

 

Emellett elkészült egy Ápolástámogató rendszer, ami jelentős terhet vehet le az egészségügyi adminisztrációt végzők válláról és tovább javíthatja a betegbiztonságot is az ellátás során, valamint zajlik a járóbeteg-irányítási rendszer fejlesztése is. Utóbbi egy olyan naprakész szolgáltatáskatalógusból és központi időpontmenedzsment rendszerből áll majd, ami állampolgári és ellátói szinten is javítani fogja az erőforrások elosztását és az ellátásokhoz való hozzáférést.

 

A digitális fejlesztések ezer arca

Az állami célkitűzéseken és fejlesztéseken túl széles szakmai körben mutatták be azokat a fejlesztési irányokat is, amelyek a gyógyszerfejlesztésben, a szakellátásban vagy éppen a személyre szabott orvoslásban képviselik a jövő megoldásait. A mesterséges intelligenciával (MI) támogatott megoldások épp olyan nagy figyelmet kaptak, mint az egészségügyi startupok orvosi eszközeinek és mobilalkalmazásainak lehetőségei és gyakorlati haszna.

 

Egyre szélesebb körben alkalmaznak MI-t az új terápiás lehetőségek feltérképezésére a már ismert hatóanyagokat és terápiás célpontokat tartalmazó adatbázisok segítségével. A konferencián előadások alapján jelentős áttöréseket várnak így a precíziós onkológia és a hematológia területein, de az öngyilkosság megelőzésére is készül olyan fejlesztés, ahol az MI nagyobb hatékonysággal képes intervencióra, mint az ellátórendszer.

 

A digitalizáció másik nagy területe az alkalmazásfejlesztés. Németországban az orvosok már receptre is írnak fel digitális egészségügyi alkalmazásokat és webalapú egészségügyi platformokat. Amint az elhangzott a konferencián is, egyre több ilyen alkalmazás lát napvilágot, ezért a minőségbiztosításra, szakmai validálásra külön figyelmet kell fordítani. Ha a szakmai kritériumok teljesülnek, az alkalmazások segítségével jelentős egészségnyereségre tehetünk szert. Jelenleg leggyakrabban egyes krónikus állapotok gondozására, illetve a lelki egészség megőrzésére és fejlesztésére használják az új digitális megoldásokat.

 

Üdvözöljük az Egészségvonal oldalán!

A COVID-19 világjárvány miatt létrehozott koronavírus zöld szám működése és leterheltsége rámutatott, hogy a lakosságnak nagy szüksége van egy megbízható, komplex egészségügyi alapellátási és népegészségügyi témájú, hiteles tartalommal ellátott, a nap 24 órájában elérhető információs központra, ahol egészségügyi kérdésekben tájékozódhat telefonon, e-mailen és a weboldalon keresztül egyaránt.

 

Az Egészségvonal célja

Az Egészségvonal az Egészségvonal contact centerből és az egeszsegvonal.gov.hu weboldalból áll, amelyeknek célja, hogy:

  • hitelesen, megbízhatóan tájékoztassa az állampolgárokat és segítse eligazodásukat az egészségügyi ellátórendszerben,
  • az egészségügyi ellátórendszer ismeretének javításával optimálisabbá tegye a betegutakat, ezáltal az ellátórendszer működtetését,
  • csökkentse a rendkívül leterhelt sürgősségi ellátást nyújtó szolgáltatók, a háziorvosi ügyeletek, mentőszolgálat és sürgősségi osztályok betegforgalmát,
  • csökkentse a felesleges orvos-beteg találkozások számát, ezáltal a járványok terjedését a fertőzésveszély mérséklésével,
  • elősegítse a népegészségügyi szolgáltatásokhoz, ismeretekhez való hozzáférést, ezáltal támogassa a megelőzést és egészségfejlesztést,
  • növelje a lakosság egészségtudatosságát és egészségügyi tájékozottságát,
  • növelje a lakosság egészségügyi ellátásba vetett bizalmát és elégedettségét.

 

Az egeszsegvonal.gov.hu weboldalon keresztül megtalálhatja az alábbiakat:

  • valamennyi egészségügyi szolgáltatásra, ellátásra vonatkozó leírás, és az azok igénybevételéhez kapcsolódó információk,
  • az egészséges életmódra, az egészségmegőrzésre vonatkozó célzott leírások,
  • közérthető nyelven megfogalmazott betegségleírások,
  • gyógyszerek részletes leírása, betegtájékoztatója.

Továbbá az egeszsegvonal.gov.hu szolgáltatáskeresőjén keresztül könnyedén megtalálhatja az Önhöz legközelebbi alap- vagy speciális ellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatót vagy gyógyszertárt.

 

Időpontfoglalás az Egészségvonalon

Az Egészségvonal contact center időpontfoglalást biztosít a lakosság számára járóbeteg szakrendelésekre. A szolgáltatás az ingyenesen hívható 1812-es hívószámon érhető el a hét minden napján 6-22 óra között.

 

Az Egészségvonal közvetlenül nem vesz részt a sürgősségi betegellátással kapcsolatos feladatokban ezért hangsúlyozzuk, hogy sürgősségi esetekben továbbra is a 112 egységes segélyhívó számot hívják. 

1812 nagy gomb

KOLLÉGÁINK SEGÍTENEK

Hívja az EGÉSZSÉGVONALAT!

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNERÜNK

bm

  

sz2020 also infoblokk

Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
További információk
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít