egeszsegvonal logonnk logo szurkearnyalatos

1812 gomb

eeszt gomb

eeszt gomb

A B7-vitamin (biotin) a többi B-vitaminhoz hasonlóan a tápanyagok lebontásához nélkülözhetetlen, emellett a gének aktivitásában is lényeges szerepe van.

 

A B-vitaminok egy létfontosságú, vízben oldódó vitaminokból álló csoport, tagjai különböző szerepet játszanak a szervezetben. Összességében az idegrendszer egészségéért, a bevitt táplálékból való energianyerésért, a bőr és a látás egészségéért, valamint a vörösvérsejtek képződéséért felelősek.

 

A B-vitamin-család tagjai:

 

B1-vitamin (tiamin),

B2-vitamin (riboflavin),

B3-vitamin (niacin),

B5-vitamin (pantoténsav),

B6-vitamin (piridoxin),

B7-vitamin (biotin),

B9-vitamin (folsav),

B12-vitamin (kobalamin).

 

Pótlásuk gyakran komplex B-vitamin-készítménnyel történik.

 

B7-vitamin szerepe 

A B7-vitamin szükséges a szervezetben energiaforrásként használható zsírok és glükóz megfelelő felhasználásához, ezáltal a szív, az agy és az izomszövet megfelelő működéséhez (a szénhidrátok és a fehérjék anyagcseréjéhez), a sejtek közötti jelátvitelhez, illetve a gének aktivitásához.

 

Az utóbbi időben rendszeres összetevője a haj, köröm és bőr egészségéről gondoskodó vitaminkomplexeknek, bár egyértelmű bizonyíték még nincs rá, hogy a hajhullás mértékét csökkentené.

 

B7-vitamin hiányának, túladagolásának tünetei

A B7-vitamin hiánya normál táplálkozás mellett ritka, azonban hajlamosít rá az alkoholbetegség. A várandós nők egy részénél is megfigyelhető az alacsonyabb szintje. A biotin szintjének csökkenését okozhatja továbbá a hosszabb távú antibiotikum-szedés és a dohányzás is.

 

A B7-vitamin-hiány tünetei lehetnek:

 

 

Túladagolása nem fordul elő, mivel felesleges mennyisége kiürül a szervezetből.

 

B7-vitamin napi ajánlott beviteli szintje

A felnőttek számára ajánlott napi B7-vitamin beviteli referenciaértéke 50 mikrogramm (μg). A szoptató édesanyák szükséglete kissé megemelkedik, az ajánlott mennyiség 35 mikrogramm naponta.

 

A B7-vitamin állati és növényi eredetű élelmiszerekben is megtalálható, és egyes formáit a főzés sem károsítja.

 

A legjobb forrásai:

 

  • marhamáj,
  • főtt tojás,
  • sertéshús,
  • édesburgonya,
  • sárgarépa, karfiol,
  • élesztő,
  • olajos magvak.

 

B-vitamin-komplex étrendkiegészítők

Bár normál táplálkozás mellett a B-vitamin-hiány ritka, egyes állapotok és betegségek esetén megnövekedhet a hiány kockázata. Ilyenkor táplálékkiegészítőkkel pótolhatók a vitaminok. Egyszerre több B-vitamint tartalmazó, B-komplex formában is elérhetők, ezek azonban nem mindig tartalmazzák valamennyi B-vitamint.

 

Az alábbi állaotokban megfontolandó a vitaminpótlás:

 

KULCSSZAVAK
vitamin  |   vitaminhiány  |   B7-vitamin  |   B7-vitamin-hiány  |   táplálékkiegészítő  |   idegrendszer  |   energiaháztartás  |   bőrápolás  |   hajápolás  |   B-vitamin-család  |   biotin
1812 nagy gomb

KOLLÉGÁINK SEGÍTENEK

Hívja az EGÉSZSÉGVONALAT!

EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNERÜNK

bm

 

sz2020 also infoblokk

Mentés
Sütik testreszabása
A többi weblaphoz hasonlóan mi is sütiket használunk a weblap teljesítményének fokozására, amennyiben ezeket visszautasítja az oldal működése bizonytalanná válhat!
Mindent elfogad
Mindent visszautasít
További információk
Analytics
Az adatok elemzésére használt eszközök egy webhely hatékonyságának mérésére és működésének megértésére.
Google Analytics
Elfogad
Visszautasít